دیوایس

آموزش شبکه به زبان ساده

دیوایس

آموزش شبکه به زبان ساده

آموزش شبکه به زبان ساده
فروش و اجاره دیوایس های شبکه
کانال تلگرام آموزش شبکه:
https://telegram.me/All_About_Net

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

سیسکو CISCO بخونیم یا مایکروسافت Microsoft?

دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸ ق.ظ

یکی از بیشترین سوالاتی که دانشجوها از ما (یعنی مشاورین بخش آموزش) می پرسند این سوال است که سیسکو بخوانیم یا مایکروسافت؟

به این سوال از چند منظر می شود پاسخ داد.
1. اگر شما بازار کار را مد نظر داشته باشید، بهترین گزینه گذراندن حداقل یک دوره از هر کدام از این گرایش های اصلی است. یعنی CCNA را از سیسکو بخوانید و MCITP را از مایکروسافت. شما با داشتن این مدارک احتمال ورود به بازار کار را خواهید داشت، اما. این اما یک شرط بزرگ دارد و آن اینکه حتما به مباحث این دو دوره تسلط داشته باشید و طوری مباحث ملکه ذهن شما شده باشد که اگر در مصاحبه از شما سوالی راجع به سخت ترین  مبحث دوره پرسیده شود بتوانید به سادگی و با تسلط جواب دهید. 
با توجه به درخواست نیروهایی که از طرف شرکت های مختلف و معتبری که برای آموزشگاه به صورت هفتگی ارسال می شود داشتن دو مدرک بالا الزامی به نظر می رسد. در اکثر این درخواست ها و البته آگهی استخدام هایی که در مطبوعات چاپ می شود داشتن مدرک MCITP و CCNA الزامی است و داشتن مدرک CCNP هم یک امتیاز مثبت برای دارندگان این مدرک عنوان می شود و شانس بالاتری نسبت به باقی متقاضیان کار پیدا می کنند.
 
2. دیدگاه دوم بسته به نظر دانشجو و علاقه اش به گرایش خاص تعریف می شود. بعضی از دانشجویان با گذراندن دوره نتورک پلاس و گرفتن مشاوره های مختلف از اساتید و دانشجویان شاغل در کلاس به این نتیجه می رسند که فقط دوره سیسکو یا مایکروسافت را بگذرانند. این قشر از دانشجویان با ثبت نام در یکی از این گرایش ها دوره های مختلفی از آن را می گذرانند و به اصطلاح در این گرایش خاص صاحب تخصص می شوند. این راه و مسیر برای ورود به بازار کار هرچند دارای اشکلاتی اعم از تک قطبی بودن علم و دانش شما را به همراه دارد اما با توجه به تخصصی شدن دانش شما و عمق پیدا کردن در یک تخصص خاص خیلی از رقبای خود را پشت سر می گذارید.
 
3. خیلی از دانشجوها با توجه به اینکه شاغل هستند در گرایش و دوره ای شرکت می کنند که کاملا مرتبط با کارشان است و تعدادی از دانشجویان برعکس در دوره ای شرکت می کنند که آگاهی ای در این زمینه ندارند و دنبال گسترش علم خود در باقی رشته های شبکه هستند. 
 
4. تعدادی از دانشجویان هم که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند و دوره های خود را با توجه به اعتبار مدارک بین المللی آنها انتخاب می کنند. در این روش، دانشجویان باید اطلاعات بازار کار کشور را مقصد را به دست آورده و بر اساس آنها دوره مورد نظر خود را انتخاب نمایند. پیشنهاد می شود با توجه به تخصص گرای در کشورهایی اروپایی و امریکایی دانشجویان یک گرایش خاص را دنبال کنند و از گذراندن دوره های مختلف در گرایش ها و رشته های متفاوت خودداری کنند.
 
اما پیشنهاد کندو چیست؟
بهترین راه ورود به بازار کار گذراندن دوره MCITP و یک دوره از سیسکو یعنی CCNA است، اما چرا؟
با توجه به اینکه در دوره MCITP دانشجو با سیستم عامل ویندوز سرور 2008 آشنا می شود و در پایان دوره می تواند در یک شرکت یا اداره سمت "پشتیبانی" را به عهده بگیرد. متقاضی جویای کاری که قصد ورود سریع به بازار کار را دارد بهتر است از راه استخدام در یکی شرکت کوچک این هدف را دنبال کند. به معنای ساده تر دانشجویی که در این زمینه آماتور است نمی تواند پروژه های سنگین و یا حتا سبک و کوچک سیسکو یا لینوکس را انجام دهد، پس بهتر است با گذراندن دوره ای که بازار کاری به اندازه کل شرکت ها و سازمانهای ایران دارد، شانس خود را در این زمینه افزایش دهد.
کاری که یک دانش آموخته دوره مایکروسافت باید در آینده انجام دهد پشتیبانی از ویندوزها و رفع عیب و مشکلات شبکه از لحاظ سیستم عامل است. هر شرکت کوچکی که چندکامپیوتر (رایانه) داشته باشد که شبکه شده اند نیاز به یک ادمین دارند. 
اما کسی که سیسکو خوانده باید در شرکتی مشغول به کار شود که پروژه شبکه انجام می دهد، موضوع مهم این است که چند عدد شرکت با این زمینه کاری در ایران وجود دارد؟ مطمئنا قابل قیاس با بازار کار مایکروسافت نیست.
اما یک توضیح دیگر وجود دارد و آن اینکه درآمد کسی که پروژه های سیسکویی انجام می دهد به مراتب بیشتر از کسی است که به عنوان ادمین در یک شرکت یا سازمان اسختدام و مشغول به کار است.
پس اولین دوره پیشنهاد شده از طرف آموزشگاه کندو گذراندن دوره MCITP و دوره بعد CCNA که در مورد لزوم گذراندن این دوره در خطوط بالا توضیح کامل داده شد. در مورد دوره هایی که بعد از این دو دوره می توان گذراند در پست های بعد صحبت خواهیم کرد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۷
حامد بورسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی